Het agentschap 360 MCº is beloond met een award op de IMCC European Awards met de ‘A Touch Of Style’ campagne.

360º marketing & communicatie, het enige Spaanse bedrijf die deze award uitgereikt krijgt dit jaar, behaald een zilveren medaille in de categorie: B2B marketing in de European Marketing and Integrated Communication Awards 2021 op de IMCC Awards, voor de ‘A touch of Style’ campagne die gecreëerd is voor de internationale Style group.
Om deel te nemen aan de IMCC European Awards, moeten campagnes eerder nationale prijzen gewonnen hebben eigen landen in Europa. ‘A Touch of Style’ werd bekroond als beste internationale campagne tijdens de Agrippina Awards in 2020.
Alvaro Alés, directeur van 360º MC agency, zegt: ’’Deze prijzen maken het mogelijk om het werk van Spaanse agentschappen internationaal te projecteren en hun kracht te meten ten opzichte van de rest van onze Europese collega’s, het is een echt gegeven om genomineerd te zijn”.
De winnende bureaus werden geselecteerd na twee beoordelingsrondes in een Europese competitie van de beste campagnes die op nationaal niveau door heel Europa waren geselecteerd. De selectie in de eerste ronde werd gemaakt door een jury bestaande uit 40 vooraanstaande professionals uit de sector in heel Europa. De jury in de tweede ronde bestond uit vertegenwoordigers van IMC Council-leden.
Renate Vogt, voorzitter van de IMC European Awards, zei: “De campagnes van dit jaar hebben de kracht, inventiviteit en creativiteit van onze industrie volledig tot hun recht laten komen. Naast zeer moeilijke marktomstandigheden met eindeloze lockdowns, budgetkortingen en ingewikkelde werkomstandigheden, waren bureaus en klanten samen in staat om sprankelende en activerende campagnes te ontwikkelen in alle categorieën waar onze industrie voor staat. Het was een genoegen om campagnes met een klein budget te beoordelen die hoge mate van creativiteit bevatte en die met een minimum aan budget een maximum aan resultaat leverden. Het waren zeer innovatieve campagnes die het traditionele pad achter zich lieten door te kiezen voor een nieuwe en tot nu toe nog nooit vertoonde aanpak. Geïntegreerde campagnes die consequent helemaal werden uitgevoerd om een product of dienst tot leven te brengen en klanten in actie te brengen”.
Alvaro Alés is ook een Spaanse vertegenwoordiger in deze IMC Council, die van de awards gebruik heeft gemaakt om de verandering van het merk aan te kondigen en naam heeft veranderd naar EACA IMPACT Council, die in de zomer van 2022 zal plaatsvinden. De verandering van het merk zal ook gevolgen hebben voor de huidige IMC awards. Het agentschap 360º was verantwoordelijk voor het voorstellen van de benaming en branding van IMPACT.